باحضور فرماندهان نیروی انتظامی در شرکت توزیع برق استان کرمانشاه: جلسه اضطراری کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت شبکه برق برگزار شد
جلسه پیشگیری و مقابله با سرقت تجهیزات و تاسیسات شبکه برق استان کرمانشاه، باحضور مهندس مرادی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه، سرهنگ اکبری معاون پیشگیری از جرائم نیروی انتظامی استان کرمانشاه، سرهنگ یوسف وند جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه و جمعی از معاونان و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه برگزار شد.

باحضور فرماندهان نیروی انتظامی در شرکت توزیع برق استان کرمانشاه:

جلسه اضطراری کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت شبکه برق برگزار شد

 

جلسه پیشگیری و مقابله با سرقت تجهیزات و تاسیسات شبکه برق استان کرمانشاه،  باحضور مهندس مرادی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه، سرهنگ اکبری معاون پیشگیری از جرائم نیروی انتظامی استان کرمانشاه،  سرهنگ یوسف وند جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه و جمعی از معاونان و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، در این جلسه مهندس مرادی ضمن تسلیت شهادت امام حسن مجتبی(ع) و توضیحاتی درخصوص شبکه برق استان کرمانشاه، گفت: امروز برق جز جدایی ناپذیر زندگی شهری، روستایی و حتی عشایری است و بحث برق رابطه مستقیمی با بحث امنیت و رفاه جامعه دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به سرقت تجهیزات و شبکه برق اظهار کرد: سارقین شبکه و تجهیزات برق علاوه براینکه مانع خدمات رسانی امن به مردم می شوند، باعث خسارت های فراوانی به شرکت برق و وسایل برقی مردم نیز شده اند.

وی هدف از برگزاری این نشست را مقابله با سرقت تجهیزات شبکه که باعث اعمال خاموشی ها، صیانت از حقوق شهروندی و اموال عمومی اعلام کرد و افزود: سرقت تجهیزات شبکه برق باعث بروز مشکلاتی از جمله: خاموشی های طولانی مدت مشترکین، ایجاد نارضایتی مشترکین از خدمات صنعت برق،  تحمیل هزینه های پیش بینی نشده و ایجاد نقاط ضعف در شبکه بدلیل ترمیم شبکه می شود.

در ادامه، سرهنگ اکبری معاون پیشگیری از جرائم نیروی انتظامی استان کرمانشاه، گفت: در حوزه خدمات شهری باید گفت برق مایه حیات است، چراکه در شهرها داشتن آب نیز بستگی به برق دارد. این مهم باعث می شود تا نیروی انتظامی به عنوان ضامن امنیت کشور با تمام توان در حوزه سرقت برق وارد میدان شود.

معاون پیشگیری از جرائم نیروی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه حوزه سرقت رابطه مستقیمی با فقر و بیکاری دارد، افزود: علاوه بر فقر و بیکاری در استان کرمانشاه بیماری کرونا نیز باعث شده است تا مشکلاتی در حوزه های مذکور به وجود بیاید.

وی با اشاره به اینکه رتبه استان کرمانشاه از نظر میزان وقوع جرم پایین تر از میانگین کشوری است، بیان کرد: بسیاری از سارقان دستگیر شده که اقدام به سرقت سیم و کابل برق، سرقت از منزل یا خودرو کرده‌اند، معتادان هستند و در واقع اعتیاد به مواد مخدر در تقریباً همه سارقان قابل کتمان نیست. به همین منظور امسال جمع آوری معتادان متجاهر در اولویت قرار گرفته است.

سرهنگ اکبری ضمن تاکید برهمکاری شرکت توزیع برق استان با نیروی انتظامی استان کرمانشاه، افزود: نظارت و کنترل بیشتر بر انبارها و کارگاه های خدمات برق، روشنایی معابر در خیابان ها و محله های شهر و همچنین ایجاد تجهیزات امنیتی جهت حفاظت از تجهیزات و شبکه های برق از عوامل اثرگذار بر کاهش سرقت در استان هستند.

در همین راستا، مهندس خیام مدیر دفتر حراست شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گزارشی درخصوص اقدامات اخیر این شرکت در حوزه پیشگیری و مقابله با سرقت در استان داد و گفت: این شرکت هرساله در جهت کاهش سرقت سیم مسی برق، شبکه سیم مسی را با کابل خودنگهدار تعویض کرده است به طوری که شهرستان های مانند هرسین و جوانرود به طور کامل به شبکه کابل خودنگهدار تجهیز شده اند.

وی با تاکید بر اقدامات جدید این شرکت در حوزه مقابله با سرقت تجهیزات برق، تصریح کرد: استفاده از لوله های محافظ فلزی با پایه سیمانی، استفاده از دستگاه های اعلام سرقت ترانسفورماتور برق و ساخت قفل برای درب تابلوهای برق از جمله اقدامات دیگر این شرکت برای پیشگیری از سرقت شبکه و تجهیزات برق است.

در پایان این مراسم، سرهنگ اکبری معاون پیشگیری از جرائم نیروی انتظامی استان کرمانشاه، با اهدا لوح تقدیر ارسالی از سوی سردار جاویدان فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه به مهندس مرادی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه از زحمات ایشان به جهت همکاری با نیروی انتظامی استان کرمانشاه تقدیر و تشکر کرد.

تاریخ:
1400/06/29
تعداد بازدید:
1897
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:4
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal