با میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه اجرا شد: بهره برداری از پروژه برق‌رسانی به 62 روستای کشور
در سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران و با حضور استاندار کرمانشاه، مجری طرح برق روستایی شرکت توانیر، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه و ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزیر نیرو، پروژه برق‌رسانی به 62 روستا در 16 استان کشور ، با اعتبار 340 میلیارد ریال در شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

با میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه اجرا شد:

بهره برداری از پروژه برق‌رسانی به 62 روستای کشور

در سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران و با حضور استاندار کرمانشاه، مجری طرح برق روستایی شرکت توانیر، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه و ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزیر نیرو، پروژه برق‌رسانی به 62 روستا در 16 استان کشور ، با اعتبار 340 میلیارد ریال در شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، پروژه برق‌رسانی به 62 روستا در 16 استان کشور و بهره مندی 931 خانوار روستایی از نعمت برق  با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

استاندار کرمانشاه در این مراسم با تقدیر از ایده بسیار خوب پویش هر هفته الف ب ایران در راستای توسعه و سازندگی بیان داشت: این پویش در کرمانشاه به یک نماد و الگو برای کار و تلاش تبدیل شده است.

مهندس هوشنگ بازوند در ارتباط تصویری با وزیر نیرو بیان کرد: این دوازدهمین پویش هرهفته الف ب ایران است و مردم کرمانشاه خدمات شما را در زلزله فراموش نخواهند کرد.

وی خاطر نشان ساخت: در زمان زلزله و بازسازی در کرمانشاه هر روز پویش الف ب ایران بود.این اقدام وزارت نیرو برگ زرینی در تاریخ سازندگی، عمران و آبادانی کشور است که ثبت خواهد شد.

استاندار کرمانشاه خطاب به وزیر نیرو گفت: 2هزار و 570 روستای کرمانشاه از نعمت برق برخوردارند و 98.99 درصد روستاها از لحاظ تعداد و 99.8 درصد جمعیت استان تحت پوشش برق رسانی هستند و با عنایت به نگاه ویژه شما به غرب کشور انتظار داریم شبکه برق رسانی یکهزارو 300 روستای آسیب دیده مناطق زلزله زده را که در آن زمان بازسازی و تعمیر شده اند، اصلاح و بهینه سازی شود.

در ادامه، مهندس علی چهل امیرانی مجری طرح برق‌رسانی روستایی کشور با اشاره به میانگین جهانی 85 درصدی برق‌رسانی روستایی در سال 2020 در جهان، گفت: میانگین برق‌رسانی به روستاهای ایران 99.7 درصد و همتراز با کشورهای توسعه‌یافته جهان است.

وی با اشاره به اینکه برق‌رسانی به 57 هزار و 755 روستا در کشور با 250 هزار کیلومتر شبکه توزیع به اتمام رسیده ‌است گفت: 31 درصد شبکه توزیع نیروی برق کشور در راستای پوشش 21 میلیون نفر ساکن در روستاها اختصاص یافته‌ است و سال 1400 برق رسانی به 250 روستای کشور در دستور کار است.

در ادامه، مهندس امیدعلی مرآتی با بیان اینکه جهت برق‌رسانی به 62 روستای در 16 استان کشور، 140 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 33 کیلومتر شبکه فشار ضعیف احداث و تعداد 87 دستگاه ترانسفورماتور نصب شده است، گفت: روستاهای 16 استان‌ کشور ازجمله کرمانشاه، اردبیل، ایلام، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کرمان، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، مازندران، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و یزد از نعمت برق برخوردار شده اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه درخصوص پروژه های برق استان کرمانشاه، عنوان کرد: پروژه برق‌رسانی به هفت روستای استان در قالب پویش هرهفته_الف_ب_ایران؛ با سرمایه‌گذاری 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

مهندس مرآتی با بیان اینکه استان کرمانشاه 2 هزار و 570 روستای دارای سکنه دارد، افزود: تاکنون به 2 هزار و 544 روستا معادل بیش از 99 درصد روستاهای کرمانشاه برق‌رسانی شده است و100 درصد ساکنان روستاهای بالای 20 خانوار استان اکنون برق دارند.

تاریخ:
1400/02/01
تعداد بازدید:
2539
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:8
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal